Om oss

Frihetsforbundet er et humanistisk livssynssamfunn. Frihetsforbundet skiftet navn fra Ytringsfrihetsforbundet (YFO) i desember 2020.

Humanisme er et livssyn som setter mennesket i sentrum. Humanister ser på mennesket som selv ansvarlig for å skaffe seg kunnskap om tilværelsen. Vi tilskriver enkeltmennesket en ukrenkelig egenverdi og verdighet.

Etisk refleksjon og moral er sentrale aspekter for humanister. Frihet og ytringsfrihet er grunnsteiner for utøvelsen av et humanistisk livssyn.

Frihetsforbundet tilbyr medlemmene en ramme for felles utøvelsen av det humanistiske livssynet.

Vi søker å rekruttere nye medlemmer.

Vi holder jevnlige møter i forsamlingslokalene i Bærum for felles utøvelse av livssynet. Vi har også møter og aktivitet i andre deler av landet som annonseres på hjemmesidene, på Facebook og i nyhetsbrev.

Vi har ca. 1150 medlemmer som ikke er registrert i andre tros- eller livssynssamfunn. I tillegg har vi ca. 600 støttemedlemmer.

Styreleder er Helge Lurås.

Frihetsforbundet vil søke å rekruttere nye medlemmer til forbundet og ønsker alle velkommen som deler vårt livssyn og våre verdier.

Medlemskapet i Frihetsforbundet er gratis, og innmelding kan gjøres her.

Beøksadresse:

Frihetsforbundet

Gamle Ringeriksvei 125

1356 Bekkestua

epost: post@frihetsforbundet.no

Ta kontakt på epost dersom du har post eller pakke så oppgir vi postadressen du kan benytte.