31. januar 2019 av Nyheter

De politisk korrekte hyklerne som vil kneble Sylvi Listhaug etablerer et «fond for ytringsfrihet»

I dag kom nyheten om at Norsk PEN har etablert et fond for ytringsfrihet. Fondets bidragsytere forteller oss alt vi trenger å vite om den politiske hensikten bak.

For de har en rekke forlag og mediehus i ryggen, deriblant Amedia, Aschehoug, AS Forlagsfinans, Cappelen Damm, Dagbladets Stiftelse, Erik Must AS, Ferd AS, Gyldendal, Norges Handels- og Sjøfartstidende AS, Polaris Media og Schibsted ASA/Stiftelsen Tinius. I bresjen står William Nygaard, styreleder i Norsk PEN.

Et fond for ytringsfrihet høres jo bra ut. Flott tiltak, hvem kan være mot ytringsfrihet!

Men vent litt. Her snakker vi åpenbart om en fond som skal utdele penger til mennesker som dette fondets grunnlegger mener er berettiget til det. Og da snakker vi etter all sannsynlighet om de sedvanlige politiske korrekte journalister, forfattere, bloggere og forleggere som ellers mottar store summer fra Fritt Ord eller staten eller som uansett slipper til hos de mediehusene som her finansierer dette fondet.

Og det kommer til å gjøres stas på dem når det annonseres stipender og priser, dette vil igjen gi mediedekning osv.

Tiltaket har slik sett paralleller med opprettelsen av Faktisk. Også i det tilfellet oppretter man angivelig en objektiv faktasjekker, men bak tiltaket står de store dominerende medieaktørene i Norge.

Les også: Bli med på kampen mot Faktisk.no

Det er i ferd med å oppstå en reell opposisjon og utvidelse av ytringsrommet i Norge, men denne utviklingen skjer på tross av og med iherdig motarbeidelse fra nettopp det etablissementet som her står bak det nye ytringsfrihetsfondet. Og i all ubeskjedenhet kan vi si at Resett står sentralt i denne motkraften.

Les også: YFO: Livssyn, politikk og «rystelser» i de politisk korrektes hegemoni

Fordeling av økonomiske midler og en organisasjon som kan kjempe for reell ytringsfrihet var nettopp hensikten da vi nylig etablerte Ytringsfrihetsforbundet (YFO). Som livssynsorganisasjon vil vi søke offentlige midler på vegne av medlemmene. Det kan dreie seg om ca. 1000 kr per medlem. Per nå har vi over 2100 ordinære medlemmer som er støtteberettiget samt mer enn 500 støttemedlemmer.

Vi oppfordrer folk som er opptatt av en reell motkraft til det etablerte paradigmet og alle deres økonomiske og institusjonelle krefter om å melde seg inn i og verve nye medlemmer til YFO. Det vil gi direkte økonomiske utslag og styrke den kampen for reell ytringsfrihet som vi felles ønsker å ta.

Vi minner også om hva PENs styreleder William Nygaard skrev på Facebook i 2017:

– Jeg bryter et tabu om fascisme og advarer for egen regning: Blant våre rikspolitikere er det nok Sylvi Listhaug som ligger tettest på en autoritær og rasistisk fascisme i norsk politikk i dag. Hennes politikk / politiske retorikk er egenrådig og farlig og bør advares mot. Hermed gjort – i god tid før valget.

Det nye ytringsfrihetsfondets grunnlegger mener altså at ikke engang Sylvi Listhaugs uttalelser har en plass i offentligheten. Hva i alle dager for slags ytringsfrihet snakker vi om da?

Meld deg inn i (det reelle) Ytringsfrihetsforbundet i dag, og verv så mange andre medlemmer som du kan.

Gjør det som en protest mot monopoliseringen av hvem som skal få ytre seg og hylles i norske offentlighet.

Og støtt oss gjerne økonomisk, så vi også kan bygge opp et fond som kan gi priser og stipender til de vi mener fortjener det.

Les også: Ytringsfrihetsforbundet utdeler sitt første stipend