28. desember 2020 av Nyheter

Frihetsforbundet søker regions- og lokalkontakter til organisasjonen

Frihetsforbundet har ca 2500 ordinære medlemmer og 600 støttemedlemmer. Dere bor spredt i hele landet. Mange har etterlyst flere aktiviteter, og når Covid-19 tiltakene letter, blir det mer mulig å få til.

Vi håper i første omgang å knytte til oss noen ildsjeler rundt i landet som kan fungere som kontaktpunkt for en organisasjonstruktur som kan knytte medlemmene tettere til felles aktiviteter i deres områder. Kanskje noen har et forslag om å dra på et foredrag som er annonsert, eller at man møtes for en tur i naturen eller til et lokalhistorisk utfartssted. Dette er fine måter å bli kjent på uten at det blir for påtrengende.

Frihetsforbundet sentralt kan være behjelpelig med dekke mindre utgifter hvis man vil invitere inn en foredragsholder, eller kanskje man vil gi en liten gave hvis man leier inn en lokalhistoriker som guide. Det er egentlig bare fantasien som setter grenser for hva man kan invitere til og gjøre lokalt. Det sentrale vil være at det er et tilbud til medlemmene om å møtes for en prat hvis man ønsker det, og da trengs det lokale personer som kan være kontaktpunkt og drivkrefter. Vi ønsker også å komme på besøk til lokallag fra forbundet sentralt.

Når Frihetsforbundet får kjempet gjennom vår status som livssynsorganisasjon med støtte fra staten, vil det naturligvis også frigis mer midler som kan brukes på organisasjonens drift og medlemmene. Men inntil det skjer, må det nok være ganske moderate arrangementer lokalt når det gjelder utgiftene som kan dekkes. Men dette diskuterer vi i hvert enkelt tilfelle.

De som føler de har overskudd og interesse av å være drivkrefter lokalt bes ta kontakt med Helge Lurås på post@frihetsforbundet.no. Skriv noen ord om dere selv, hvor dere bor og om dere har ideer til aktivitet. Vi stiller ingen krav om så og så mye innsats for å være kontaktpunkt. Dette er frivillig innsats, men pålitelighet og evne til å komme overens med folk er viktige egenskaper.