20. mai 2021 av Nyheter

Medlemstur til Gaustatoppen i juni må utsettes – for mye snø

Vi hadde opprinnelig planlagt en tur til Gaustatoppen 19. juni. Men en befaring gjort helgen 15-16. mai forteller at snøen ligger for dyp og at det er lite sannsynlig at det smelter nok de neste fire ukene til at en gåtur helt til toppen er å anbefale. Vi utsetter den derfor til høsten og kommer tilbake til et tidspunkt, trolig i september.

Vi prøver imidlertid å få til en uformell samling for de som ønsker i Frognerparken i Oslo 19. juni fra kl. 15 hvor folk kan ta med engangsgrill, grillmat og litt drikke. Men her vil trolig begrensningen om at ikke mer en 10 personer kan samles gjelde. Blir vi flere deler vi oss opp i grupper på 10 stk med tilstrekkelig avstand.

Vi kommer tilbake med mer info sener, og de som har meldt seg på turen til Gaustatoppen får beskjed om utsettelsen direkte per epost.

Opprinnelig tekst fra 26. april under.

—————-

Det er flere som har ytret ønske om fysiske samlinger. Vi håper samfunnet åpner opp og at det blir mulig. Som første møteaktivitet i 2021 planlegger vi derfor en tur opp til Gaustatoppen.

Datoen er lørdag 19. juni. Vi tar sikte på å sette opp en buss fra Oslo på morgenen kl. 0830, som deretter kjører innom Asker, Drammen, Kongsberg og Notodden for å plukke opp folk. Vi kommer tilbake til rutetider.

Det er selvfølgelig også mulig for folk å kjøre egen bil og møte opp på Stavsro. UT.no mener turen er på tre timer opp og to timer ned igjen. Folk kan gå i sitt eget tempo, men vi må sette et tidspunkt for hjemreisen. Bussen kan også svippe ned til Gaustabanen hvis noen heller vil kjøre heisen opp.

Skulle være mot formodning være helt umulig, får vi ta en alternativ tur i Gaustablikkområdet eller kanskje besøke Industriarbeidermuseet på Rjukan.

Ta kontakt på post@frihetsforbundet.no hvis dere vil melde deres interesse. De gjeldende koronareglene vil være bestemmende for hvor mange det er plass til.

Vi kommer tilbake med mer info senere.