4. april 2022 av Nyheter

Vårens program og aktiviteter

Frihetsforbundet legger opp til mye aktivitet i dette halvåret. Vi startet 25. mars på Litteraturhuset med foredrag og «åpen mikrofon». Det var mer enn 50 personer tilstede og helt fullt lokale. Etterpå samlet vi oss til «humanistisk aften» på Lorrys rett rundt hjørnet.

Gjennom de felles aktiviteten satt opp her, blir det mulig for medlemmer å møtes og legge opp til aktiviteter utenom det som organiseres fra Forbundet sentralt. Det var flere som knyttet kontakt og avtalte møter i løpet av arrangementet 25. mars.

Torsdag 21. april møtes vi til «Humanistisk aften» på Hamar. Vi møtes på Hotell Astoria kl 19 og forflyttes deretter i innleid raritetsbuss til samlingsstedet. Det blir mulighet til en matbit og sosialisering i etterkant.

Utgangspunkt for samtalen: Humanisme i post-pandemiens tid. Er vi indoktrinerte eller frie?

Endring: Torsdag 5. mai Paneldeltakeren vår til temaet «Hva kjennetegner et lykkelig menneske? Humanistiske utfordringer i kanselleringskulturens tid.» har måttet melde avbud. Vi tar sikte på å gjennomføre det til høsten.

Men vi inviterer likevel til «Humanistisk aften» i lokalene våre på Øverland gård i Bærum, Gamle Ringeriksvei 125. Vi har kaffe og vafler klar fra kl 18 og holder hus til nærmere kl 20.

Både medlemmer og nysgjerige er velkommen innom.

Lørdag 7. mai inviterer vi til medlemsmøte og samling i Kristiansand. Arrangementet blir på Clarion hotel Ernst i Rådhusgata 2. Vi møtes i resepsjonen kl 1130. Det blir servert kaffe.

——————

Annenhver fredag kl. 11-13 med start fra fredag 29. april blir det også «Åpent hus» i Frihetsforbundets lokaler på Øverland gård i Bærum, adresse Gamle Ringeriksvei 125, 1356 Bekkestua.

Her kan man få en kopp kaffe og mulighet for en god samtale om livssyn og eksistensielle spørsmål. Øverland er også et fint utgangspunkt for en tur i marka. Litt lengre inn ligger markastua Nygård som har servering og er et ypperlig mål for en gåtur.

Datoer for disse møtene blir:

fredag 29. april kl 11-13

fredag 13. mai kl 11-13

onsdag 25. mai kl. 11-13 (merk at dette blir en onsdag)

fredag 10. juni kl 11-13