29. august 2023 av Nyheter

Nytt tilbud fra Frihetsforbundet: Besøks- og samtalevenn

Undersøkelsen viser at at det er omlag 180 000 mennesker over 70 år som er ensomme i Norge. Det er ca 25 prosent av alle i den aldersgruppen, Men også blant yngre er det mange ensomme.

Frihetsforbundet lanserer derfor et tilbud som vi kaller «besøks- og samtalevenn». Hvis noen der ute har behov for noen å snakke med en gang i blant, skal vi forsøke etter beste evne å knytte dere sammen med noen. Vi kan nok ikke yte et tilbud over hele landet i form av fysiske besøk, men i så fall kan vi se om en telefonsamtale kan hjelpe på ensomheten.

Ta kontakt på post@frihetsforbundet.no om du har behov for besøks- og samtalevenn. Vi ønsker også å høre fra dere som kunne tenke dere å være denne vennen.

For styret,

Helge Lurås