1. oktober 2021 av Nyheter

AVLYST: Ambisiøs høsttur onsdag 6. oktober til Gaustatoppen

Høstferien har startet med mye regn og vind. Værmeldingen fredag for de kommende dagene er heller ikke bra. Og på Gaustatoppen er det meldt sludd og snø de neste dagene. Det er meldt til dels store mengder. Også på onsdag er det meldt snø.

Det eneste fornuftige er derfor å avlyse turen. Vi får heller prøve igjen til neste år. Men vi har funnet noe å kompensere med. Nå som samfunnet er gjenåpnet, kan vi igjen møtes fysisk innendørs. Vi vil derfor invitere til et konsept vi kaller «Livssynssamtaler og bokbad». Første treff blir samme dag, onsdag 6, oktober fra kl 18. på restaurant Egon i Asker. Informasjon om det finnes her.

Under finner dere opprinnelig invitasjon for den nå avlyste turen til Gaustatoppen publisert 16. september.

Vi måtte avlyse turen til Gaustatoppen i juni på grunn av mye snø. Nå gjør vi et nytt forsøk i høstferien. Onsdag 6. oktober tar vi sikte på å møtes ved foten av fjellet ved parkeringsplassen på Stavsro kl 11. Dette blir en tur som er væravhengig. Toppunktet er 1883 m.o.h og det kan meget vel være snø.

Men i oktober kan det også være klart, fint høstvær og vi er samtidig kommet til en årstid hvor man slipper å gå i kø til toppen – og det er ideelt for Frihetsforbundet. Vi kommer tilbake med mer info når det nærmer seg.